نمک آبرود اگر خوش شانس باشید، می توانید یکی دو روز مرخصی بین هفته بگیرید تا از خلوتی جاده ها در هفته دوم عید استفاده کنید و از شهر بیرون بزنید. ما هم برای شما چند پیشنهاد داریم که خواندن آن خالی از لطف نیست.
در ۲۱۵ کیلومتری شمال تهران مجموعه گردشگری به وسعت ۶۵۰ هکتار با نام شهر توریستی نمک آبرود قرار دارد. یکی از بخش های مهم توریستی نمک آبرود تله کابین است که امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن را فراهم می کند.

قله کوه مدوبن، با داشتن امکانات پذیرایی مسافرین و همچنین اختلاف دمای حدود ۱۰ درجه سانتی گراد نسبت به پای کوه در ماه های گرم سال فضای خاطره انگیزی برای گردشگران خواهد داشت.
باغ لاله گچسر

باغ لاله های گچسر در کیلومتر ۵۲ جاده چالوس واقع در روستای گرماب قرار دارد و از دهم اردیبهشت ماه هر سال پذیرای بازدید کنندگان است.
ماسوله

بیشتر ایرانی ها لااقل یک بار به ماسوله سفر کرده اند. روستای پله کانی زیبایی که در ۵۵ کیلومتری رشت در استان گیلان قرار دارد و برای دیدن آن باید به ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن سفر کنید. ماسوله به خاطر قدمت و نوع بناهای روستایی بسیار زیبا و دیدنی است که گردشگران خارجی و داخلی بسیار زیادی دارد.
کویر مرنجاب

این روزهای خنک بهار، بهترین فرصت کویرگردی است و کویر مرنجاب که شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد، گزینه خوبی برای این کار به حساب می آید. مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود و یکی از بزرگ ترین ریگزارهای ایران است. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است.
این کویر از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است و عمده مساحت آن را گیاهان شورپسند مثل درخت های گز و تاق و بوته های قیچ تشکیل می دهند. پوشش جانوری منطقه هم به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است و در آن می توانید گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب و شاهین را ببینید.
ابیانه